Monday, March 25, 2013

family expand~

As'salam..lama nya x ketemu kan? Agaknye sethn sekali baru aku nk post. Tp x blh juge nk cite buk2 hal peribadi. Mcm membuka pekung didada kan? Hik2. Well last year me n my hubby da expand family.. bkn g nikah lain ye.. tu nk mati! Haha.. heeee...our baby born last year--》skg bru ko nk bgtau kan 《-- da besar anak aku okey! Nk cite psl labor time, mmg best. My baby overdue. Baby x mo kuar. So, aku dgn berani g serah diri ke hospitak utk diinduce. Ye.. induce sgt sedap ye. Mcm mkn coklat. Haha.. rasa nk tercabut kot kepala suami aku sbb menahan contration. Die rela je aku lepas geram dn menarik rmbut die.. klo a gaya mcm tu, of course la sakit kan.. tahan almost 12hours of contraction. Sgt best feelin ever! Mmg x tau mcm mane tanda2 tu. Sbb aku pun induce. Pukul 6pg rasa mcm nk wee wee x tertahan. Jd terkincit skit kt katil. Sbb nk bgn g toilet sakit. My hubby pun ckp wee wee je. Tp x smpai hati..so 650 am mcm tu, bgn nk g toilet. Hubby pun bantu aku berdiri. Skali kuar air byk.. salin kain.kalo 2 lg byk kuar.. at that moment, i realize yg aku bkn nk wee..tp nk bersalin da. Bila berdiri lg rasa baby bergerak kebwh.. ouh..really feel like im going to give birth at that time. Tp doc suh tahan.. urmm..anak sy da nk tgk dunia ni. Huhu...paking klaka, hubby anddoc tolak katil laju mcm lumba F1. Haha..lucu la. Masa tu aku risau katil aku yg bergolek ke bwh. Smpai labor room, doc n staff melenggang2 siap nk berkenalan dn aku sbb diorg baru masuk shift dan x expect ada patient nk bersalin. Lgpun biasanya bila bukaan da buka 8cm, patient akan masuk dlm labor room. Tp kes aku x.. urm .untung juge sbb x perlu merenggek kt dlm labor room sorang2. At least, i have my hubby by my side. Alhamdulillah..Allah permudahkan aku bersalin. Atas katil wad tu juge aku bersalin. X sempat pindah katil. Push skit, da kuar baby.. aku terus tnye doc, baby ape? Doc : aik, u x tau r. Aku mmg x scan jantina baby. Coz kitorg nk surprise. And we are totally surprise..! Haha. Kitorg expect baby boy..skali tepat jam 716 am, kuar baby girl! Ahaha. Syukur... anak mama baby girl yg sihat. Anak nk tgk sgt dunia. Bersalin waktu pagi..nk tgk matahari.. My hubby masuk2 laborroom je tgk baby dah didada. X sempat tgk aku push baby. Xpe la abg, abg tunggu kt dlm wad masa contraction itu paling penting. Coz for me, waktu itu, wanita perlu sgt sokongan moral dr suami. Heee...sonok x terkata tgk grumpy face die. Agaknye cerah sgt sbb cahaya lampu. Ye la..dok dlm perut sedap je...comfy..gelap... hehe.. aku ucap syukur teramat kerana dikurniakan seorg anak yg sihat dan cantik.. terharu rasa hati. Comel sgt.. hehe.. tp paling terharu hubby smpai nanges masa contraction tu. Sbb die x smpai hati tgk. Kata dia, klo sakit tu blh di pas kpd die, dia nk ambil. Aku plk x smpai hati tgk die nanges, aku pun buat2 blh tahan sakit. Huhu... die la yg teman sepjg mlm aku menahan sakit. (Tetibe terkenang suami.. tu pun derhaka jgk) hik2.. well, here are some picts of my baby.. noufa ariana. Ada org kata muka noufa mcm muka mama.. ada org ckp mcm muka papa..urm..agknye muka mama n papa ni spesen ke? Hik2.. mama lg cun n beautiful okey...

0 comments:

 
::Remember,remember...the 5th of December::. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino